Epi-lasik, lasek og lasik

Epi-lasik, lasek og lasik i København

Vores behandlingsmetoder

Hos Lasik-Klinikken kan vi tilbyde dig tre slags behandlingsmetoder for at korrigere dit syn: Lasik, Epi-Lasik og Lasek. Hvilken af metoderne, der passer bedst til dig, afgøres i samråd med din øjenlæge efter en grundig konsultation.

Vi sender dig gerne yderligere informationsmateriale om behandlingerne, hvis du skulle ønske det. Kontakt os på telefon 20 51 95 09 eller udfyld vores kontaktformular.

Lasik

Ved Lasik metoden spaltes hornhinden med en automatisk kniv, en microkeratom eller en femtosekundlaser. Låget flappes til side, og laserstrålen kan nu bearbejde hornhindeoverfladen, hvorefter låget lægges på plads.

Efter en Lasik behandling vil dit syn stabiliseres i løbet af nogle dage, og der er som regel kun lettere øjensmerter i dagene efter operationen.

Lasik metoden har de seneste år været den mest populære form for øjenoperation, da der har været mindre smerter og hurtigere stabilisering af synet. Men dette er nu ved at ændre sig.

De førende klinikker i USA er det seneste år begyndt at anbefale Epi-lasik/Lasek pga. den lavere risiko for komplikationer. Med moderne medicinering og kontaktlinser i de første dage efter operationen er der ikke længere forskel på de smerter og det ubehag, du kan opleve i dagene efter de forskellige former for operation. Der går dog stadig længere tid, før dit syn stabiliseres efter Epi-lasik, men fordelen er, at der er mindre risiko forbundet med denne metode.

Da resultaterne er lige gode eller ovenikøbet bedre med Epi-lasik/lasek vælger flere og flere patienter nu den mere sikre Epi-lasik/Lasek metode, som Lasik-Klinikken anbefaler.

Epi-Lasik og Lasek

Ved Epi-Lasik og Lasek metoden anvendes et specialinstrument, der løfter det yderste cellelag på hornhinden af, så bindevævet frilægges. Herefter behandles hornhindeoverfladen med laserstrålen. Det afløftede cellelag lægges på plads, og øjets overflade beskyttes med en kontaktlinse i 5 døgn, medens overfladen heler op.

Som regel vil du kun føle lettere ubehag i dagene efter operationen. Dit syn vil være sløret i de første 5 døgn, men de fleste har derefter kunnet se godt nok til at kunne køre bil.

Dit syn kan variere lidt i løbet af dagene de første måneder, før det bliver helt stabilt. Enkelte vil opleve, at synet kan blive dårligere pga. arvæv i hornhindeoverfladen, som kaldes Haze. Hvis du oplever dette, kan det som regel fjernes ved brug af øjendråber.

Epi-Lasik og Lasek metoden til behandling af nærsynethed, langsynethed og bygningsfejl er godkendt af militær, politi og brandvæsen.